tisdag, maj 05, 2015

Stämplad

I helgen fick Four sin stämpel i stamtavlan och kan numera titulera sig Godkänd Vallhund. Det var en runda utan flyt och vi hade en trasslig tacka, men det var aldrig något problem heller. 77 poäng fick vi ihop och tappade poäng på alla moment. Allt ifrån att han startade för långt ifrån mig, till snett upptag, vingligt * flera, djur utanför fållan och täckte inte hela vägen i fållan. Konstigt att han inte morrade till domaren också ;-)


På fredagseftermiddagen, lördagseftermiddagen och söndagsförmiddagen tränade vi. Lååånga hämt och trickiga utgångar

Här står Gunnel och Tomas på kullen och visslar ikapp

Och så fick vi träffa Tom. Fours kullbror och Roms lookalike


Vi hade en jättetrevlig helg med glatt umgänge och utvärdering av nya VP-förslaget.

För första gången på sex veckor tryckte jag ner min onda vänsterfot i en vanlig muckboot och knallade omkring en hel del i helgen. Det straffade sig, kan jag säga. Foten svullnar och värker. Jag blir så trött...

Inga kommentarer: