söndag, oktober 30, 2016

Går ju bra det här...

... Eller inte. Så värst många blogginlägg blir det ju inte...
Nåja, vi har tagit oss igenom en vecka till. Hussen har varit borta på älgjakt (sista hela veckan) så Top och jag har tillbringat lite mer tid tillsammans på dagarna. Mycket bil har det blivit och det är plättlätt. Här hemma blev jag för första gången någonsin ägare till kompostgaller - bråkig valp det här ;-)
Igår till Så mycket bättre blev det kompost-bur för den lille mannen och då sköter han sig finemang.

Fredag och lördag har vi varit i Fallänge och rundat av tävlingssäsongen med två IK-2:or. Första dagen slog Heléne och Gemma till med första SM-poängen och dag två slog Anita till med en fjärdeplats - så roligt! För oss har det gått sådär. Inget flyt någon av dagarna och så har vi inte lyckats dela :-( Båda dagarna tog tiden slut i delningsringen under tiden som jag febrilt försökte få två omärkta tackor på samma sida utan att skrämma ut de andra ur ringen. Four är sig inte riktigt lik tycker jag. Kanske har han helt enkelt tränat för lite på senaste tiden, eller så är det något som inte är riktigt som det ska med honom. Det kanske är tröttsamt att vara lekfarbror också...
Nu ska vi i alla fall inte tävla på länge, till helgen ska vi gå kurs två dagar och sedan tänkte jag att de där handikappade kamraterna jag har skulle vara pigga, alerta, bilkörande och träningssugna. Det finns ju ett par unghundar att titta närmare på också.

Och snart kanske den här lille mannen vill vara med också.



kanske kommer det att behövas ett In-kommando?



Springa med de stora grabbarna är kul


Livet är en hinderbana



och ibland blir det arresten





ÄNTLIGEN! En riktig foderhäck! om någon vill köpa vår gamla så är den till salu

Inga kommentarer: