tisdag, november 29, 2016

Upp och ner

Livet är verkligen upp och ner nu. Jag känner mig ganska sliten och det är bara att konstatera att det varit för många dödsfall och begravningar nu. Nu räcker det! i fredags var det dags för den förhoppningsvis sista begravningen på ett tag. Släktens stora historieberättare och underhållare, min hästmentor och härliga faster som lämnade oss ett par dagar innan svärmor.
Jag är inte den som brukar ta kort på begravningsblommor eller kransar men den här var så härlig att den måste förevigas.
En underbar uppsättning i hennes favoritfärger, uppbyggd runt en sele. Så himla fint och så mycket hon...

Det var en sorgens dag, men skönt att hon får vila och slippa sjukdom.

På lördagen åkte jag och Four (och Top som är vår ständige följeslagare) till Vintrosa och fick en heldag med sorteringsträning. Ett toppengäng som kursade och en toppeninstruktör i Barbro. Härligt väder och roliga övningar - en toppendag helt enkelt. Till och med maten var jättegod :-)

Sortera, sortera, sortera

och en rolig övning med jättesmal ränna och passiv förare


På söndagen var det dags igen. Lennart var sugen på att testa hajen Lackie på mina ungtackor och det fick han så gärna. Lite krångligt är det när hunden inte vill svänga, men det ska han väl komma på i sinom tid...
Lille Top fick också prova och minsann, där fanns det visst också lite instinkt. Han pinnade på med sina korta ben och försökte runda djuren - riktigt gulligt.
Efter det var han inte fullt lika nöjd att sitta som tjuren Ferdinand att titta. Han satt fint i sin lilla fålla en stund, sedan tog han sig ut och kom och hjälpte till
 Lennart fick också testa smal ränna - passiv förare - övningen med Märta. Den passade ju bra till honom som är invalid efter knäoperationen


I söndags var det ju första advent.
Någon storråtta har tagit en tugga på adventsstjärnan...





Inga kommentarer: