torsdag, december 29, 2016

fest x 2, jul och tänd valp

Och så har jag samlat på mig en lååång period av icke-bloggat igen. Det viktigaste sedan sist är att vi hunnit med ett par kalas - mitt försenade 50-årskalas här hemma och julshow med Hussens jobb. Vi hade lyxat till det med hotellnatt också, så stackars Majsan fick ta hand om gård och djur - och dem förvandlade valpen som tidigare varit lydig och lättsam men som lagom till den helgen förvandlades till en lomhörd upptäckare som inte alls kom på inkallning...

När vi ändå var ute på utflykt passade vi på att köpa nya fåtöljer också. Jag hade fått pengar till fåtöljer av min familj och nu slog vi till på ett par nya recliners. Ljuvligt sköna är de! Vi hade sådan tur att de levererades innan jul så vi har kunnat smälta julmaten i bekväma stolar...


Innan jul hämtades tjurarna också. Äntligen! Idag kom dessutom avräkningen. Jag tror att de hade missat vårt förhandlade tillägg men det var ändå helt ok betalt.
De nya småpojkarna fick flytta in i lösdriften samma kväll. Det var Rom som fick sköta båda hjältejobben.



Sedan blev det jul. Som firades med småflickorna i Säter och sedan hade vi en lugn kväll här hemma



Bild från en av många promenader runt jul


I onsdags tränade vi. Heléne med Gemma och Katt, Lennart med Lackie och Märta, Caroline med Tilia och jag med Top och Four. Rom fick plocka fram djur men blev sedan förvisad till grovingången. Vi lyckades tappa ihop ungtackorna med baggarna och det var lite dramatiskt innan träningen kom igång och fåren ledsnade på träningen så de blev extremt sega. I morgon kör vi igen och då ska vi planera bättre för fårbyte när de stått ut med alla unghundar...

Apropå unghundar blir lille Top allt mer tänd. Nu börjar han ha en plan med vad han gör och springer inte runt-runt längre

Just nu uppdaterar jag Hussens nya telefon. Hans gamla gick inte att reparera så han fick en ny via försäkringen. Jag hämtade den idag och nu försöker jag tappert att återställa så mycket som möjligt. Automatisk säkerhetskopiering hade varit bra...

Inga kommentarer: