söndag, januari 10, 2010

när man får oväntat besök

... gäller det att ha Gevalia hemma. Idag var besöket visserlign inte oväntat eftersom hon helt sonika bjöd hit sig igår (tur det, så att jag hann dammsuga...) men Gevalia hade jag och trevligt besök fick jag.
Det var Heléne som helt enkelt tröttnat på att sitta på Skräddars och se ut över nejden och kylan. Vi har nog saknat vallsnacket lika mycket och idag struntade vi i vallningen och ägnade åt oss det man kan göra när kylan biter i kinderna. Vi fikade och pratade, inomhus med eld i spisen :-) och med Helénes medhavda fikabröd hade jag en riktig frossarstund. Prata hund och får och äta så mycket bröd. Underbart!
Majsan hade också tråkigt och kom och fikade. Trevligt!

Jag kan bara konstatera att de här hundarna jag bor ihop med är förskräckligt sociala - och visar det med inlevelse - hela tiden - när det kommer folk ... De beter sig som de aldrig sett folk tidigare och visst är det sällan vi har besökare, men det kan ju finnas gränser på hur mycket hund de vill ha av sitt besök. Nu råkade väl förstås de här två besökarna ligga i topp på deras favvo-lista; de gillar "mormor" och att Heléne kom kunde väl bara betyda en sak; träning? Så snopna de blev när Heléne åkte hem... Bud sprang förstås raka spåret till träningsfåren och blev väldigt förvånad när jag gick åt ett annat håll ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för kaffe och trevligt sällskap. / Heléne