lördag, november 12, 2005

träning trots allt... alternativmedicinen rules just nu!

Ryggen är mycket bättre idag. Jag fick för mig att testa lite magnetterapi på ryggen igår kväll. Jag har testat den på Bud och han gillar den jättemycket. Först kände jag ingenting men senare fick jag en förskräcklig träningsvärk i de musker som krampat i ett dygn. I morse när jag vaknade var jag fortfarande helt stum i svanken men musklerna fungerar igen. SKÖNT! Mamma fick följa med och bära när jag skulle köpa hundmat (Klass) till Bud, vågade inte lyfta 10 kg...
Jag kunde inte låta bli att testa Zeke lite igen. Nu när jag delat flocken härhemma är det elva tacklamm och en äldre, snäll, tacka att träna på, så nu slapp han den tjuriga tackan som ställt upp mot honom ibland. Oj, nu var det roligt! :-) Det borde jag ju begripigt att jag inte alls skulle hinna med honom med den stela ryggen... ;-) men han skötte sig fint så han fick jobba på en stund. Han tryckte lite för hårt ibland (lite mer tänd nu när det gick lätt?) så att fåren splittrade sig, men då vek han genast av och plockade ihop dem igen. Han är på tok för snäv i flankerna och tar sig mest runt fåren med hjälp av fart men väl där stannar han upp och styr och knallar efter lugnt och fint. Flankerna lägger jag inte så stor vikt vid nu, de kommer nog och annars får jag trycka ut honom senare. Han tål inte mycket belastning ännu, men det kommer nog nu om han får valla utan allt för mycket motstånd från fåren en period.

Inga kommentarer: