lördag, januari 21, 2006

Tims tänder

... var det inga fel på! :-) *mycket glad*
Veterinären har kollat och putsat lite, men det var inga problem med Tims tänder. Förmodligen har han tappat den tand som ställt till lite problem för honom tidigare - han började äta mycket bättre redan förra helgen. Men de flesta tänderna sitter kvar och han hade inga stora problem. Veterinären tyckte att det var roligt att se så urgamla hästar som mådde så bra.

Tinto däremot - som jag inte upplevt haft några problem alls och som hela tiden ätit som... en häst - hade en hel del trassel i munnen. Vassa kanter, ojämna slitytor... ja, hon var verkligen i stort behov av rasning. så fel man kan ha... Nåja, veterinären åtgärdade det som gick och nu är det meningen att hon ska äta (ännu) bättre.

Om hästarna hade hälften så ont i munnen som den träningvärk jag hade efter raspningen så tycker jag uppriktigt synd om dem. Jag skulle hålla upp deras huvuden efter att de drogats inför raspningen och Tim har väldigt stort och tungt huvud. Det blev ju inte lättare av att han lade huvudet på min axel och slappnade av i hela framänden. Jag lovar att min rygg, mage, axlar och armar fått sin värsta genomkörare på mycket länge.

Inga kommentarer: