söndag, juni 28, 2009

flämt

det var lite för varmt för både oss tvåbenta, hundar och får idag så det blev inte så mycket tränat. Dock helt tillräckligt för att det skulle bli uppenbart att det fanns en del att putsa på. Redan innan hjärnan kokade på hundarna visade de upp hela sitt register av förbättringsområden ;-)

Gudskelov bjöd Heléne på fantastiskt gott fika efteråt och hundarna fick pusta i skuggan så vi var ändå ganska nöjda med dagen när vi åkte hem. Vi stannade vid en sjö och lät hundarna plaska lite men de var inte flåsiga längre så det blev inget långt bad. Rom den stollen vågade inte gå i så jag ställde i honom, då tog han två långa hopp ut i vassen (den kanske man kan gå på?!) och bottnade naturligtvis inte så han tog en simtur också. Han fattaade inte först att han skulle vända men han kom tillbaka till land i alla fall - med en riktigt usel simteknik som närmast hörde hemma på Lek och Plask. Men han är ju inte så gammal förstås ;-) Rex - den gamle - däremot blötte inte ens ner så mycket som en klo. Zeke plaskade lite och lade sig i vattnet men reste sig direkt och tyckte att han var färdigbadad. jag är också lite badsugen nu. Har legat på altanen och läst tidningen men det var FÖR varmt.

2 kommentarer:

Brorsan Vic sa...

Jag älskar att simma och jag kan det också... :) Jag och min storebror Timmy simtränar var och varannan dag!!! KUL!! kolla in oss på mattes blogg

Vic sa...

Eftersom jag, storebror och matte simmar alla tillsammans ute på djupt vatten långt utifrån land så simmar jag och storebror med flytväst ifall vi skulle få kramp eller nåt sånt... Då hinner inte matte rädda oss, men det behövs inte... Vi är supersimmare!! :) Vi simmar för att träna säger matte... jag tycker det är superkul!! Matte säger att vi ska träna andra muskelgrupper än de vi änvänder när vi kör agility eller när jag vallar... jag kommer bli värsta supermannen!!! :)