söndag, februari 07, 2010

inte enligt planen

Igår hade jag inga särskilda planer på vad jag skulle göra, och så långt stämde det. Vad jag inte hade räknat med var att vi skulle tillbringa fem timmar på akuten efter att Hussens knä hoppat ur led. Fotbollsspelarkompetensen åkte fram och vi lade kyla och tryckförband innan vi åkte till akuten. Knät hade hittat tillbaka till rätt läge men han hade ordentlig ont. Nu hade han en väldig tur och det var ingenting som var trasigt men ledbanden är ordentligt ömma och knät är instabilt. Vi får väl se hur länge han står ut med att vara sjukskriven, och vad sjukgymnasten har att säga. Jag ska försöka få tag på ett Back on Track-knäskydd åt honom så fort som möjligt.

När vi kom hem från akuten var det bråttom. Systersonen fyllde 30 och det vankades kalas. Lite halvstressig dag...

Idag har det varit lugnare. Har haft en hel del mailkontakt med mina styrelsekollegor och Hussen har mest linkat omkring. Dessutom tog jag och hundarna en timmes promenad i det ljuvliga vädret. -2 grader, strålande sol och vindstilla. Även om vi har mycket snö kan det få vara sådana här dagar hela februari...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackarns husse. Nu får du se till att passa upp på honom ordentligt.
En härlig trerätters middag, levande ljus, något hembakt till kaffet, en bra jakttidning, muspys i soffan och ordentligt med medömkan. Passar dig perfekt!! ;-) #fniss# Planera något för mig kommande vecka, (dock inget sjukhusbesök). Behöver lite energi och hopp om livet. /Heléne

Lisbeth sa...

Ja, dessa knän som behövs så väl men har lätt för att hamna tokigt.
Vill bara tipsa om Rehband. Knäskydd med stålförstärkning i sidorna och gångjärn. Köpt på Intersport för ca 700 - 800,-
Suveränt bra

Hoppas hussen piggar på sig. Antar att han inte vill ligga på soffan hur länge som helst