söndag, augusti 11, 2013

aldrig får man vara riktigt glad

Det finns ett talesätt som säger att du är aldrig bättre än din senaste tävling och det känns ganska surt, ska jag säga. Den här helgen har vi verkligen varit usla, jag och min hund. Igår var mycket mitt fel, jag borde ha förutsett det där och agerat annorlunda men idag var det Rom som inte skötte sin del. Riktigt tillplattad kände jag mig, eftersom han gått ruggigt bra på de få träningar vi gjort.
Nåja, vad är det för fel när hunden inte går bra? För dåligt tränad, förstås! så ikväll var jag ut och körde linjer i drag. Det gick sådär, han blev väldigt trött och kändes seg. Fattas bara att han inte är fräsch... Eller så hade han helt enkelt en (riktigt) dålig dag. På onsdag är det nya tag. Det känns inte jättelockande just nu, men framåt onsdag är jag helt säkert revanschsugen ;-)

Här var det meningen att ni skulle få se ett par bilder från gårdagen när det var uppehåll och kameran var framme, men datorn och blogger ville inte vara med på det.

I morgon är det avslutning på kursen jag hållit. Någon typ av uppgift med VP-stuk kommer det att bli :-)

1 kommentar:

Helénes klotterplank sa...

Nu är du riktigt orättvis!!! både mot dig själv och hunden. Det var inte för så värst många dagar sedan ni blänkte likt solen på en klar blå himmel. Vet att det känns tungt att inte få ut det man vet finns, men det kommer. Säkert på onsdag!!!