lördag, augusti 31, 2013

äntligen... (Eller en fruktsallad...)

... var det dags för träning med Heléne. Det var en evighet sedan sist... men idag var det dags. Jovis utgångar, Roms framdrivningar och Gemmas vidd/flanker var fokusområden. Och så fick Four känna sig för i stora fållan. Pust! Fort gick det och jag är rädd för att det finns några bilder där unge mannen har ulltestar i mungipan ;-) men i det stora hela såg det inte så tokigt ut.
Jovi fortsätter utvecklas åt rätt håll och vi pratade om päronformade utgångar som är "uppochner", vattenmeloner och spekulerade på lösningar som hon tar utan att tappa fart. Jag tror de är på rätt spår där. Gemma har utvecklats massor sedan jag såg henne senast. Just nu har hon tappat lite driv till förmån för lite för stora flanker, sådär som det lätt blir med en unghund. Men hon kom in mellan grupper och jobbade för att hålla isär dem. Vilken seger :-)
Rom fick ett antal hämt med starkt drag och minsann, hittade jag inte en nyckel som verkade passa i banan-framdrivningslåset. Att det ska ta sådan tid att komma på att hunden behöver stoppas i upptaget... det är ju så man skäms ;-)
Och så fick jag se Badger som är på träningsläger. Han kommer att bli en jättefin gårdshund och jag hoppas verkligen att han hittar rätt hem.

.... börjar Four bli lite träningsbar. Idag lade jag lite press på honom och bad honom uppföra sig och han verkar ivrig men kommunicerbar. Det börjar bli dags att låta honom känna på djur lite oftare nu.

... har vi ett anständigt boende klart inför nästa års tävlingstour. Den husbilen Elgemyrs köpt går inte av för hackor och både två- och fyrbenta kommer att bo som prinsar och prinsessor i den

... ska Maria känna igenom Zekemannen i morgon. Han var med som hållhund till Jovi idag och tog sin uppgift som störande element på stort allvar. Han körde sitt race lite som han ville och jag fick träta en hel del på honom, eftersom han plötsligt kunde få för sig att knalla iväg med fåren som vi höll till Jossan. Visst är det bra träning för Jossan att det är lite rörigt med hållhundar, men att han själv stökar till det var inte planen. Imorgon ska i alla fall Maria känna igenom honom. Det är något som inte stämmer med honom och det känns skönt om jag får en förklaring.

Imorgon är det dags att döpa lilla Maja

Inte en enda bild till dagens inlägg, men det kanske dyker upp någon bild i Helénes blogg

1 kommentar:

Helénes klotterplank sa...

Japp, det gör det. Dyker upp bilder, alltså Men inte i kväll. Är på tok för upprymd och nöjd med dagens pass att jag bara vill sitta och njuuuta. Lääänge. Men det kommer, som sagt. Och jag tror några kan vara riktigt rörande. Eller ska vi säga röjande hi,hi. Tusen tack för en superdag. Den lär vi göra om. Snart!