lördag, januari 02, 2016

Halleluja

Jag skrev ju i förra inlägget att Four går bättre än Rom. Jag känner att jag kanske ska kommentera det efter dagens träning. Det är i alla fall dagens sanning. Sedan om det beror på att Rom går grisdåligt just nu eller om det är Four som går så bra, kan vi låta vara osagt.
Rom är sig inte alls lik. Kanske påverkas han av att det är oreda i vår lilla flock just nu. Det märks att farbror Bud inte är med och håller ordning. Det gruffas lite mer än vanligt och det trampas oroligt runt på kvällarna. Om det har med Roms prestation på träning att göra kan man ju inte veta, men vi kan i alla fall konstatera att han inte går bra.
Och så kan jag konstatera att Four går riktigt bra.
Idag har jag, Heléne och Lennart tränat. Långa fråndrivningar, kluriga hämt och så lite dubbelhämt på slutet. Gemma jobbade på att inte trycka på för mycket i drivningarna, något som fungerar allt bättre men man kan väl säga att det inte är befäst ännu. Loobo fick slita ont med sina flanker och det faktum att han inte slår ut i utgångarna. De verkar vara på rätt väg där. Four fick några utgångar med styrning och någon lång cross, några delningar och en lång framdrivning med petig styrning i sidled men han fick sköta tempot själv. Dessutom blev det uppenbart att tre djur tar fram hans djurkänsla och holdback, men han trampar på ok med fler djur i flocken. Och så ett dubbelhämt på det där han inte såg andraflocken när jag vände honom, men han stack iväg så fint. Jisses, så nöjd jag var med honom idag.
Rom - dålig hörbarhet där borta...


Efter träningen åkte jag till kyrkan och lyssnade på Robert Wells och Sofia Källgren


och när jag kom hem därifrån firade jag dagen med en After Eight-drink. Kaffe, minttu och kahlua. Och grädde. Gott!


Scott Drever har ett sår på tassen som inte vill läka så han får gå med tratt. Praktiskt, den fångar upp spisvärmen så bra...

Inga kommentarer: