måndag, augusti 04, 2008

en hund i en grisbox

Rom har vuxit ur sin bur och nu när det var dags för arbetsvecka igen behövde den stora buren flytta till rastkojan. Vad göra? Köpa en till? Det kändes faktiskt lite onödigt och ska jag vara helt ärlig så glömde jag bort det idag. Därför blev jag glatt överraskad när jag kom hem från kursen (idag var vi på Forsa Gård) och Hussen hade snickrat en bur. Hussen själv kallar den för grisbox och visst, den skulle fungera utmärkt även som det men framförallt var det en perfekt sovplats med gott om utrymme till lille Rom :-)
Dagens kurs gick jättebra, fjärde kurstillfället och alla gör stora framsteg. Hundarna och deras förare utvecklas fantastiskt bra och det är så roligt att följa dem.

I övrigt så är vi tillbaka i jobbvardag igen. Imorgon ska jag och Zeke hälsa på hos Heléne och Lexa och se om vi kan få ordning på deras får. Ikväll körde jag Zeke ett pass hos Anders efter kursen och han känns jättefin. När vi kom hem flyttade han runt våra hungriga kalvar en stund och han sköter sig kalasbra. Vad han mognat den här sommaren! Till helgen är det dags för IK-1 på Åby Gård...

1 kommentar:

Anonym sa...

En bild på hussens snickeri och Roms grisbur skulle uppskattas. ;-)
Det ska bli så kul att ni vill komma hit. Har precis varit ut och värmt upp tackorna och de sköter sig bara bättre och bättre och vad som var allra bäst var att Lexa gjorde tre kanon bra, ja i alla fall det bästa hon gjort hämt på dom. Då var det annat i går när vi var hem till Ewa. Fyyy, sicka hemska hämt. Här behöver vi en rejäl analys för att komma på en HÅLLBAR strategi. // Heléne