fredag, augusti 29, 2008

vilket erbjudande

Fick ett mail med ett erbjudande
Bäste Vän,

"Jag är Jacksons Graham, riksrevisor, Imperial Finance House Limited,
London United-Kingdom. Under min räkenskapsrevision, upptäckte jag en
flytande fond på ett konto som öppnades år 1990 som hör till en död
utlänning som dog 1999. Alla ansträngningar som gjorts för att spåra någon
medlem av hans familj eller närmast anhöriga har sedan misslyckades,
varför jag kom i kontakt med dig för att ställa upp som hans närmast
anhöriga eftersom ni bär samma efternamn med honom. Han dog utan att
efterlämna någon arvinge eller en vilja.

Min avsikt är att överföra denna summa på US $ 15.5Million dollar i den
ovan nämnda kontot till ett säkert konto utomlands. Jag föreslår att du
tyst partner med mig och ge ett konto eller skapa ett nytt som kommer att
tjänstgöra i syfte att ta emot denna fond."


Ja jisses, tänk att det finns någon som behöver just mitt kontonummer för att
föra över pengarna, att min nye kompis Jacksons Graham inte lägger beslag på pengarna själv. Så otroligt storsint... Jag tror jag hoppar över det och tar en promenad till postlådan och kollar om det kommit in några andra pengar, från skogsavverkning eller slakt till exempel...

1 kommentar:

gail sa...

det är samma som "nigeria breven" att föra ut svartapengar ifrån landet och sedan blir du inblandad i en massa skit. vi fick handskrivna brev ifrån nån minister i nigeria som vill att vi tog emot hans pengar. det var bara att skicka breven till polisen. läskiga typer