torsdag, augusti 21, 2014

Ojoj

Nu ligger jag efter igen ;-)

Om vi börjar med det som är bra så är det att Fours tass läker som det ska och det är en ny klo på väg. Dock har han inte så mycket kondis att skryta med, framförallt tar batterierna i lilla hjärnan slut ganska snabbt efter en månads vila...

Mindre bra är att Rom haft en omgång till med magsjuka. Efter att ha behandlat med dietfoder och Canikur insåg jag på lördagseftermiddagen att vi inte skulle klara ut det själva, så jag åkte till Falu djursjukhus och fick dem att fylla på vätskedepåerna och sedan kunde jag ta med honom hem igen. En påse i blodet och en liter under huden gav honom en välbehövlig skjuts och sedan lugnade magen ner sig. Nu är han helt ok men eftersom han gick på hög kortisondos rätt många dagar måste jag trappa ner den lite försiktigt nu....





Tåliga och kloka lilla hund, så otroligt lätt att behandla...

Dessutom skulle vi ju hålla en vallhundsuppvisning på söndagen, jag och Rom. Det gick ju inte alls... Nu fick Zeke rycka in istället och publiken fick i alla fall se en hund som hanterade trilskande får väldigt lugnt. Att fåren trilskades var förstås till stor del Zekes eget fel men man behöver ju inte gå in på allt ;-)
Publiken var i alla fall nöjd och både Zeke, Four och Kristinas Maze skötte sig bra.


Här fållar vi


Zeke, Zeke...

... vad ska du in så nära för? 

Jag och Four spejar efter djur
 Här kommer de
 Allvarlig liten pojk (men han fick minsann inga trilskande djur...)
 Fräck bild i oskärpan



Tack Sarah för hjälpen med fotograferingen!

Igår var jag till Christine och tränade lite och för omväxlings skull så höll jag mig till fåren eftersom Rom skulle vila och Four ska tävla till helgen. Riktigt bra träning fick vi till och Four fick gnugga geniknölarna ordentligt. Idag fortsatte vi på den konstiga/oväntade vägen på träningen här hemma och han kommer nog sova gott i natt :-)

Nu så. Tävling till helgen och nötkurs nästa helg. Äntligen!

Inga kommentarer: