lördag, december 05, 2009

ett liv jag kan stå ut med

igår checkade vi in på Klockargården i Tällberg. Det hus där vårt rum låg såg ut som ett härbre men vilka rum :-) Stort rum med stor säng, gott om plats, altan och ett eget bubbelbad. Gilla, gilla! Vi hann bubbla lite innan vi hade samling för julbord och show, Knätofs. Riktigt bra var det. Jag är ju dokumenterat svag för Julen är här och Adams julsång, men showen bjöd förutom dem på allt från jazz till hiphop. På grund av hög mättnadsfaktor blev det ganska tidig kväll och i morse var det hotellfrukost (Mmmmmmm) och sedan hemfärd.

Som kontrast till det flärdfulla livet har jag ägnat dagen till att mocka och halma åt tjurarna, sortera får, laga staket, ordna ensilagebalar till olika hagar och bonda i största allmänhet. Det var så skönt att få allt sådant avklarat i dagsljus. Zeke var med hos tjurarna och Rom fick sköta fårjobben. Som pricken över i tränade jag Rom lite - han ska ju gudbevars debutera i IK-1 i morgon. Målet får bli att hjälpa honom runt men det är svårt att inte ha större krav på honom. Idag gick han sååå fint. Det där med att genrepet inte ska gå bra är inte vår melodi, hoppas jag... Han har aldrig gått bättre än idag :-) Plötsligt föll polletten ner och han kunde hålla djur efter delningen. Det ska bli jättespännande att se om han fixar det även på andra djur. Här höll han tre lamm som ville tillbaka till stora flocken. Gulle!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Spännande när Rom ska ut och visa framtassarna. Det kommer att gå görbra ska du se.
Jag håller tummarna och Tea skickar en vänskaplig tass åt er till imorgon.
Ewa o Tea

DDT sa...

Åh, Klockargården har jag också varit på. Där är mysigt.