onsdag, december 02, 2009

livet har återvänt

efter en november som var precis som november är när den är som värst så återvända ljuset i tillvaron. Frost, fullmåne, stjärnklart - härligt! Soligt och riktigt ljust på dagen idag, om än sju grader kallt. Underbart! Hundarna är glada och rena och allt blev liksom enklare. Något som bidrog till att göra tillvaron enklare är att jag fått tillbaka telefonen igen. Med fungerande navigator och allt :-) Alla knappar fungerar vad det verkar, nu ska vi bara se hur länge det varar.

Heléne inspirerade mig till en tävling, eller vad vi ska kalla det. Vi får se om någon vinner.
För er som inte läser kommentarerna kan jag berätta att hon undrade (hm, med viss ironi i tangentbordet tror jag bestämt) vad jag, Zeke och Rom har gemensamt när jag nu gjort så stor affär av Sådan Husse Sådan Hund... Ett fånigt leende? Att vi surar ihop under press?
Ja, vad säger ni? Ordet är fritt! På vilket sätt är vi lika? förutom vår vilja till samarbete och vår atletiska kroppsbyggnad förstås?

5 kommentarer:

Mackan sa...

Jag har aldrig sett vare sig dig eller dina hundar sura ihop. Jag tror att likeheten består i att ni är atletiskt byggda och ganska smarta för att vara bc och människa.

Anonym sa...

Klockrent!! Mysa i soffan så klart ;)
Och där somna från tvn ;)
...... Kitty

Ewa sa...

hihi, Mackan: du och jag har uppenbarligen knappt tränat ihop :-)
Kitty det är ett litet problem med din liknelse; inga hundar i vardagsrummet och soffan står i vardagsrummet. Och matte sitter framför datorn...

Petra sa...

Jag har det....Ni är alla duktiga på att steppa ;)!

Anonym sa...

Ni gillar godis och semlor (utgår ifrån att även hundarna gör det, vet ju inte säkert)./Mona