fredag, september 30, 2011

kurs

Igår var jag och Rom på resande fot och gick kurs för Mosse. Glad i hågen tänkte jag mig att få en massa input till vår vidare utveckling, gick ut första passet och... hunden var som förbytt. Alla hans dåliga egenskaper var förstärkta och de bra egenskaperna var kvar i bilen. Här var det tillbaka till riktig basicträning som gällde för att vi överhuvudtaget skulle vara på samma planet.

In med hunden i bilen och ut med honom till pass nummer två (inte riktigt lika glad i hågen dock). Min hund var tillbaka. Plötsligt kunde han både flankera, lyssna och till och med pinna på :-) Halleluja! Men ok då; jag måste nog lära mig att sluta le fånigt när jag kör honom. Och inte tro att han kan en massa saker (det gör han så bra själv - tror att han kan) utan hela tiden backa bandet och se till att grunderna är bra. Och så ska vi träna delning! :-) Det gillar vi!

Phu. För övrigt var dagen så oerhört förvirrad att jag ber att få återkomma. Bilder kommer också :-)

Inga kommentarer: