söndag, juli 01, 2012

IK-1 Högbo

Både lördag och söndag har tillbringats på Högbo Bruk där jag varit funktionär på våra IK-1tävlingar. Det har varit fantastiskt trevliga dagar. Bara glada miner bland personalen och massor av beröm från de tävlande :-) Då känns det bra att vara arrangör. Igår var den öppna fållan svår som tusan. Det krävdes massor av djurkänsla och en hel del is i magen från både förare och hund, jag tror att det var tre eller fyra som klarade den på hela dagen. Idag hade fållan fått en grind så den gick lättare. Det var fortfarande inte enkelt men på eftermiddagen idag tror jag att förarna hade lite fördel av att fåren gått in i fållan på förmiddagen.
Igår vann Krille med Race. Det var jämnt i toppen men roligt att de fick dra längsta strået. Idag vann ett ekipage jag inte sett tidigare. En brun tik som heter Dalwhinnie och hon gick för jäk-a snyggt. Stadigt driv och på benen för det mesta (även om hon ligger ner på bilden). Husse heter Dan Westman och kommer från Örnsköldsvik.


Nu ska jag pusta ut ett par dagar. Hussen är opererad och nyckelbenet är ihopskruvat, han har förstås ont men det går bättre än befarat. På onsdag ska jag och Rom till bästa uppfödar-Anita på kennelträff. Det ska bli roligt att träffa både kullsyskon och småsyskon. Och deras förare förstås ;-)

1 kommentar:

Krille sa...

Tackar för en mycket trevlig och rolig tävling, av flera olika orsaker;-).