tisdag, juli 17, 2012

Stadig grund

Det har hänt en del sedan sist. Till exempel har Majsan fått ok från doktorn att köra bil igen, vi har haft en kille här som gått med röjsågen under staketen (så slapp jag nu när Hussen fortfarande är konvalescent), jag har varit till Sarah och tränat lite, Rom är numera ögonlyst, tandhygienisten plågade mig i över en timme idag och så här såg det ut på gården när jag kom hem...



 

Nu är det i alla fall en gjuten platta där det så småningom ska bli hundhus och carport. Det går inte fort men framåt.

Träningen hos Sarah var... inte så bra. Eller, det kanske den var, men det var inte precis läge för något fånigt leende ;-) Zeke gjorde några hämt varav ett i tysk stil i pik eller vad det heter i simhopp. En redig volt slog han i alla fall... utgångarna var förskräckliga, framförallt bortre delen och djupet som var dumdjupt. Att jag inte såg honom gjorde förstås inte saken bättre. Suck! Sedan tog han ordentligt slut och kom travande med djuren i framdrivningen. Inte hans stil, liksom. Rom gjorde några fråndrivningar (honom vågade jag inte skicka på hämt, han hade ju precis hämtat sig från ko-vurpan) där det mest var jag som styrde fel men vi fick också lite trassel runt en av grindarna när han trodde att han visste... Sedan skulle vi dela. Och det gick verkligen inte bra. Jag hade väldiga problem att skapa lucka och sedan kom hundskrället inte in! Va?!
Nyttigt var det i alla fall och efter att ha använt Simba som staket fick vi i alla fall till det.

Jag har ju egentligen gett upp med Zekes utgångar. Jag får helt enkelt inte till dem. Lik förbaskat kunde jag inte låta bli att greja lite med dem idag. Jag hade en plan men kors i taket, idag var de helt ok! Det var en gång när jag skickade för att hämta fåren och han försökte ta kalvarna istället (som stod där han skulle springa....) som jag styrde om och grejade men han fixade det också. Tänk om det gick att få honom så där öppen i huvudet även på bortaplan.

Rom vilade idag, han har varit till djursjukhuset och blivit ögonlyst. Allt var till belåtenhet, så skönt att veta.

Inga kommentarer: