söndag, oktober 06, 2013

instruktörshelg

Båda dagarna i helgen har vi tillbringat hos Heléne med (de flesta av) SDV:s instruktörer. Igår med inbjudna elever som vi gnuggade och pratade ihop oss om - och med. Det var så roligt att de inbjudna eleverna verkligen bjöd på sig själva. Det var öppna och bra diskussioner hela dagen. Vem som helst fattar ju att det inte är så bara att gå ut och köra hund när en trojka, likt Idoljuryn, står på rad och detaljgranskar varje move man gör. Men de fixade det och ställde upp på våra idéer med öppet sinne. Tack för det, ni som var med!
Idag var det instruktörernas egna hundar som skulle trimmas igenom. Naturligtvis med feedback och diskussioner. Idag var det Ninnie, Lennart, Heléne och jag som körde hundar och Sarah var också med på åskådarplats - och i diskussionerna. Bra blev det och roligt att se en del hundar som jag inte sett på länge, eller inte alls. Mina egna är jag nöjd med. Rom tränade framdrivningar i drag och nu börjar jag känna mig mer trygg med dem så nu är det dags att ta tag i en del andra saker. Stora innerflanker (har du hört den förut?) till exempel. Lille Four fick två korta pass i tolvgrindarsfållan och där händer det saker. Jag blir helt svettig och tycker att hans korta ben går som trumpinnar, men när jag tittade på filmsnuttarna som Sarah hjälpte mig filma ser det inte så tokigt ut. Han är tänd, kan man säga. Tack för hjälpen, Sarah!

Hela helgen har präglats av toppenservice. Mat och fika från frukost till eftermiddagsfika - det ena godare än det andra. Heléne har överträffat sig själv med markservicen, men jag saknade henne ibland ute i hagen. Syftet var ju gott eftersom hon bara avvek för att fixa mat och fika, men ändå.

Nästa helg är det KM. Tyvärr blir det inget KM Nöt på grund av för få anmälningar :-( jag och Erik bestämde att vi vann varsin klass eftersom han var ensam anmäld till NN-1 och jag till NN-2 ;-) Nåja, fårtävlingarna blir av i alla fall.

2 kommentarer:

Helénes klotterplank sa...

Ha, ha då kan jag anmäla i VP-klassen så har jag nöt karriären avklarad ;-) Sett filmen på lillen......... SLUTA FÅN-LE!! Annars hoppas vi på lite kontinuerligare träffar framöver. Dags, tycker jag! ;-)

Ewa sa...

Fån-le? Jag grinar illa av ansträngningen. Och så tjatar jag höj och du och nej så att jag minsann inte hinner le... Förrän när jag såg det på film och tänkte att... Det där såg ju inte så pjåkigt ut :-)