söndag, oktober 27, 2013

pustar

I fredags hann jag hem från jobbet så att jag hann ta ut Four en sväng innan det blev mörkt. Lina på och försöka hitta lite mer stadga och fokus. Åjovars, mycket bättre var det :-) Annars har det inte blivit något tränat alls i veckan, det har redan varit mörkt när jag kommit hem och så har jag ju den där roliga (ironisk!) ströbädden som är på väg ut.
Helgen har tillbringats i Bråfors. Igår hade vi vallhundsprov och fick se flera klubbkamrater klara provet och kan numera titulera sig Godkänd vallhund. En milstolpe förstås!
Sedan hem och göra ett nytt försök med den lille. han får väldigt korta pass så det är därför jag försöker hinna med lite fler tillfällen istället. Nu testade jag utan lina och tog med pisken ut istället. Heléne påtalade att jag var för grå när jag tränar honom och jag vet att linan gör mig grå och otydlig. Med pisken i handen tror jag att jag är tydligare. Han skötte sig fina i alla fall.
Sedan var det resultatrapportering till Vallreg och paketering av älgfärs innan jag däckade framför Så mycket bättre. Tidig kväll blev det.
Idag var det IK-1 och flera hemmahundar till start. Banan var trickig för orutinerade hundar och vi såg många hämt som inte blev som det var tänkt. Flera ekipage gjorde riktigt bra resultat men det var stor spridning i resultatlistan.
När vi var klara lånade Heléne med Gemma, jag och Four och Lennart och Loobo fåren en stund. Gemma såg riktigt fin ut och börjar hitta fina utgångar. Four fick för första gången träffa får som inte sprang av sig själva och äntligen fick han lite mer lagom gehör från fåren. Det såg inte tokigt ut alls.
Sedan blev det bråttom hem eftersom Majsan skulle få besök, resultaten skulle rapporteras in och nu har jag gjort en insats i Elitlamm. Jisses, vilket användarovänligt program det är! Men nu finns genbanksintygen klara när baggarna ska säljas. Pust!

Inga kommentarer: