måndag, december 02, 2013

Åtta månader och vikten av bra marknadsföring

Idag fyller Stroppen och hans fina syskon åtta månader, och småsyskonen fyller sju månader. Jag är så glad för dem allihop i synnerhet nu när jag vet att det inte blir fler Romrussin. Till våren ser jag fram emot att stifta bekantskap med dem i fårhagen och det ska verkligen bli spännande.


Nu till något helt annat. Goa coachen har sonderat terrängen till mig och Rom och letat efter lämplig veterinär till oss när hon ändå hade ett annat ärende dit. Tyvärr fanns det ingen Addisonexpert där heller, men det var ett bra försök.
Om jag drev en veterinärmottagning och blev uppringd av en människa som hade en fem år gammal hund med en diagnos som kommer att kräva kontroller under resten av hundens liv, och där människan ifråga också är tydlig med att hon vill ha en kontinuerlig kontakt med veterinär - då skulle jag förstå att här har vi en skapligt säker och stabil inkomstkälla de närmaste åren. Jag skulle inte nonchalera kunden och inte höra av mig. Kanske ska jag skicka personalen på djursjukhuset på en kurs i företagsekonomi?
Det kan förstås finnas massor av bra anledningar till att de inte hört av sig, men dåligt är det. Så imorgon ringer jag Strömsholm och frågar när nästa återbesök bör ske. Sådärså! och till djursjukhuset har jag lust att säga som Julia Roberts när hon shoppat loss i Pretty woman; Big mistake! Huge! ;-)

Inga kommentarer: