fredag, december 27, 2013

Bra dag!

Det här har börjat som en riktigt bra dag och det finns alla möjligheter att den fortsätter ännu bättre. Först och främst fick jag sova i ett svep ända till halv sju och då var det Four som väckte mig, inte Rom. Sååå skönt med ostörd sömn hoppas det fortsätter så.
Det är Roms medicinering som gör honom törstig och kissnödig. Det är bättre än i början men det verkar som mer aktivitet gör honom mer törstig och därmed behöver han ut på natten.

Nästa seger var när tokiga baggarna skulle ut... Jag bytte taktik och lade Zeke på gårdsplanen som stopp eftersom de flyr för livet när de kommer ut. Det fungerade bättre även om jag hade svårt att få ut dem utan hund och en av dem gav mig en inte så kärvänlig knuff med hornen... Eftersom vi fick hejd på dem och de inte sprang åt alla håll klarade Zeke av att hålla huvudet kallt så vi kunde passera ungtackorna som dessutom kom travande och bräkte (suck) utan missöden och tappade inte ens iväg baggarna halvvägs till nästa by ;-) Nästan kontrollerat!

Idag ska vi träna! Rom ska träningsdebutera... Han ska egentligen mest träna på att vara med i träningsmiljön och eftersom vi är här hemma så passar det bra att kolla om det verkar vara påfrestande för honom. Hoppas han inte blir alltför påverkad - han kommer ju att bli mer stressad av att vara instängd inne om han hör oss... Det kommer inte att bli några bilder från stora kameran eftersom datorn fortfarande är på utflykt, men kanske kommer det en ny rapport om en bra dag efter träningen...

Inga kommentarer: