torsdag, juli 03, 2014

En semesterdag

... kan förstås tillbringas på stranden, på något köpcentrum eller i någon sommarstuga vid havet. Eller...

Med att städa upp efter en kattunge som kommit på att man kan leka med vattenskålen...





Med att hämta bilen från verkstaden. Hel igen och gratis reparation. Jag fick låna en Audi A3 när bilen var på verkstaden  och det var som Hussen sade, som att köra gokart. Tacka vet jag Yetin där man sitter högt som självaste Farmor Anka.


Med att konstatera att Four inte kan motstå foppatofflor. Det här var en av det par som inte skulle bli tuggleksak till hund




Med att studera ett åskregn och en regnbåge. Scott skällde förstås som en galning när åskan dundrade - det kunde ju vara jakt på gång... Gudskelov hör Bud numera så dåligt att han inte alls blev rädd för åskan utan han tittade nyvaket upp  och undrade vad Scott skällde på. Det har sina poänger att bli gammal.



 Med att ta en promenad med grästrimmern under staketet. Inte klar på långa vägar men redan bättre effekt på staketet.



Och så kan man vakna klockan fem av att Scott skäller och inte tystnar. Ett annorlunda skall än det vanliga "rävjäv-n är på gården!!!" jag gick upp och upptäckte att groventrén var tom sånär som på den katt som öppnat dörren och gått in. De tre hundar som förväntades sova där var borta. Eller rättare sagt, Zeke stod utanför dörren och Four kom studsande när jag ropade. Bud fick jag leta efter. Det var det där med hörseln igen... Funderade på att ta en sväng ner på byn för att se om han gett sig ut på walkabout igen. Zeke och Four var blöta och såg ut att ha varit ute en stund så Bud kunde ju hunnit en bit på sin vandring... Tack och lov hittade jag honom nere hos tjurarna, så med lite extra adrenalinpåslag kunde jag gå och lägga mig igen. Jag har ju semester! :-)

Inga kommentarer: