lördag, november 22, 2014

Gräsänkehelg

 Det har hänt den del i veckan. Först och främst fick vi hjälp att slakta bagglammen i måndags kväll. Skönt att ha det gjort och jag hade hoppats kunna göra lammkorv till jul men de tog inte emot mer inför jul, tidigare år har det varit till första advent men de hade tydligen fått in alldeles otroligt mycket jobb... Suck! Rökta fårfioler ska jag nog få till ändå men vi får se hur vi gör med korv, om det får bli ett vårprojekt eller om jag gör lammfärs istället ;-)

På måndag är det äntligen dags för nästa slakt, då kommer de och hämtar tjurarna. Skönt, så kan den mindre versionen få flytta in i lösdriften och någon slags vinterordning infinner sig. Vi slaktanmälde i september så det har varit en låååång väntan.

Hussen har åkt till Jämtland igen, så jag har en gräsänkehelg.

Först en bild på min kreativa lösning av centraldammsugaren som inte går att stänga av:



en fjärrkontroll till eluttaget så var problemet löst 


sedan en annan intressant detalj. Rom har tydligen varit magsjuk ofta? Det är i alla fall den enda gången jag köpt barnmat på burk vad jag vet (morotspuré). Enligt ICA är det en vara vi handlar ofta...


Imorgon hoppas jag att det kan bli lite träning igen. Dock knappast med stackars Gemma vars ben och tass ser ut som hon varit i krig, men nu låter det äntligen som det vänt och att det börjat läka. Vilken konstig grej!
 

1 kommentar:

Helénes klotterplank sa...

Fioler till mig, tack. De godaste fioler som finns. Hoppas du får en fin träning. Längtar till lilla G får öva igen.