torsdag, juli 23, 2009

reseblogg

utropstecken

Bortsett från en och annan vallhundstävling eller jaktvecka reser vi inte så mycket i den här familjen. Nu är det nästan lite körigt ;-)
Efter veckans oplanerade Stockholmstripp har jag ägnat dagen till att skriva ut protokoll och startlistor, typiskt sekretariatsarbete inför helgens tävlingar. Det tog tid eftersom skrivaren inte alltid skriver ut det jag ber om utan ibland levererar vita sidor istället *grrrrr*
Zeke har utan problem besegrat tackan som vann över honom på kursen i måndags och... ja, inte vet jag. Zeke känns inte riktigt lik sig. Jag vet inte vad som är fel mer än att han går lugnt, men jag vet inte om han är fräsch. Idag var det hursomhelst väldigt kvavt och jag tyckte han pinnade på bra så vi får väl se i helgen. Han ska tävla fredag-lördag samt hjälpa till i utställningen några av de andra dagarna.

Vi drar alltså till Lillkyrka i morgon med en hel del packning samt Majsan och Rex. Jag räknar med att åka hem och mellanlanda på söndag kväll - för att åka tillbaka på måndag. Hussen åker till Rättvik i helgen, på lördag, förmodligen. När jag kommer hem från tävlingarna på tisdag kanske jag ansluter till Rättvik direkt, men dit räcker inte riktigt planeringen... Det är Classic Car Week som hägrar. Om jag åker dit så är det knappast för att titta på bilar utan för att det är en folkfest, och sådana gillar jag ;)

Nästa helg ska vi vara hemma igen, då är det hökörarfest hos grannen. Vi får väl se hur mycket bloggutrymme det blir - bärbara datorn åker med på resan så det kommer nog någon uppdatering. Om det låter bli att regna så att mobilen fungerar så kan den också bistå på den fronten.

Inga kommentarer: