tisdag, maj 11, 2010

Brädad. Av en dyngspridare. Hur kul är det?

Hussen muttrar ibland över att jag "alltid" tränar hund och "aldrig" är hemma vilket inte alls är sant. Ikväll föreslog jag till exempel att vi (tillsammans tänkte jag) skulle göra absolut ingenting och bara lata oss. Ja det kan vi göra, svarade Hussen.

När jag kom hem behövde tjurarna få mockat och ny halm, men det var ju fortfarande gott om tid att göra ingenting.
Fåren skulle förstås ha mat men det är ju precis som vanligt så det räknades inte.
Tydligen skulle det lagas mat också, nåja. Jag gick in och började med maten.

Vad gör Hussen då? Jo - han börjar köra skit! Plötsligt var dyngspridaren roligare än den planerade ingentingkvällen.

Då ska han inte klaga när jag åker och tränar heller. Eller hur?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja livet är bra orättvist.
Kolpellepigan

Anonym sa...

Han skulle bara våga ;-) för på söndag är dagen vikt med mig och vi skall sannerligen INTE göra ingenting.
Vad är det förresten du tjatat in mig i?? Ansiktsboken!! Rena giftet! Måste bara in och kolla, hela tiden. Får nog köpa en bärbar dator med mobiltnätverk som jag kan bära med mig på träningarna i fortsättningen, hi,hi / Skräddars