söndag, april 24, 2011

lång dag i solen

Oj vilket bra dag vi haft i Ewas hage. Det var så varmt och härligt att till och med kameran hade svårt att fokusera, jag tog kort på en mycket suddig Lexa framför en skarp rishög och Heléne hade fångat en mycket suddig Zeke - och en skarp stolpe ;-)

Några bilder blev det i alla fall...

Zeke byter riktning- eller är på väg åt flera håll samtidigt?

från flank till framåt - då blir det i alla fall bara en riktning åt gången, även om det blir lite ostbåge över honom
Jovi i fållan - liten vallhund :-)

och bara söt
Jag var riktigt nöjd med träningen och alla fem hundarna skötte sig bra idag.

Till råga på allt avslutades dagen med smörgåstårta, kladdkaka och glass. Mmmmmm

3 kommentarer:

Anonym sa...

Visst blev det en härlig dag. Även jag klarade av att vara i solen och det är inte ofta. Tack för bra träning. Kladdkakan var mums!!!!
Ewa & Irja

Helénes klotterplank sa...

Som vanligt :-( har jag så svårt att se Rompas brister klart och tydligt. Grrr... Nu kanske någon undrar... Vad är det att bli sur över? Ska man inte vara glad åt andras duktighet? Är hon riktigt riktig den människan som bara vill gotta sig i andras brister? Nja, riktigt så är det inte. Kan "grina" av lycka åt mina vänners, och andra med för den delen framgångar och succéer. Men för att nå dit måste vi alla hitta, förändra och förbättra oss och det är lite tanken med vår gemensamma träning. Och då retar det mig att jag inte kan se. Ty med gemensamt förarbete kan man lättare ensam stå överst. Zeke däremot, lurar inte en gammal hundräv som mig och idag var det nära tårarna. Han visade att vinterns nötande sjunkit in, att han har förstått och skall nu "bara" komma ihåg det VARJE gång. Hur lätt nu det är! Men det är ingen tvekan om att ni är på G.
Det här blir en rolig(are) säsong.

Ewa sa...

hihi, ja där har du fått en utmaning Heléne. Att genomskåda Zeke kräver inte så stort engagemang men Rom... ja, han är svårare. Men du ska väl också utvecklas? ;-)
För övrigt är jag såå glad att ha en träningskamrat som morrar missnöjt över att inte kunna sätta fingret på bristerna, ambitionen är det i alla fall inga fel på och jag vet att du snart kommer att ha något nytt för oss att klura på :-)
OM du inte hittar så stora brister i hunden så finns det ju en del att göra med resten av ekipaget ;-)