torsdag, oktober 27, 2011

matematik för kommande helg

fredag lunch -1
lördag morgon -3
lördag eftermiddag +2
Tur vi har Majsan som sköter om farmen när husfolket är ute och roar sig.

Zeke är fortfarande stel men inte halt. I morgon testar jag honom - bättre att köra honom hemma och se hur han blir efteråt, än att chansstarta.
Rom däremot är piggelin. Idag hade vi lite huvudrensning eftersom det varit mycket efter hans eget huvud ett tag. Banne mig, jag får vara på som tusan för att överraska honom. Idag öste vi verkligen med tempo (dvs. högre tempo än det han själv föredrar) och så massor av kommandon i alla möjliga riktningar. Han kändes fräsch och öppen. Svårast idag var att från en flank komma rakt in i flocken utan att jag gjort någon lucka. Andra och tredje gången gick det bättre men första hade han inte en tanke på att det var ett inkallningskommando han fått ;-)

Jag har för resten (äntligen) kommit på att jag "bara" ska köra sådana övningar med Zeke i vinter. Jag har inget stort hopp om att få spökena ur hans huvud, men om vi kör så här hela vintern kanske vi kan få bort några spänningar? Sämre lär det i alla fall inte bli :o)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas Zekes är fräsch till helgen och för kommande vinter träning. Men den blir nog jobbigast för tutaren hi,hi. / Helene