lördag, oktober 10, 2009

arbetsdag

Igår hade vi lite födelsedagskalas här på farmen. Wilma var här och hälsade på och man kan säga att hon gillade kattungarna ;-) Framförallt den grå hanen som hon bar som en handväska hela kvällen...

Idag har Hussen åkt till skogen så nu är jag älg-änka en vecka. Här på farmen har jag och Majsan fått mycket gjort. Lagat och satt upp nya staket, skiljt av de tackor som ska träffa baggen Gizmo och tagit hem dem, halmat, satt i fönster... Kort sagt; höstpysslat. :-) Det var Rom som fick ta hem tackorna - det skötte han galant. Jag ser att jag måste träna lite på "stanna kvar" - han stannar gärna men har svårt att vänta. Matte är väl för sävlig...

Imorgon står det träning på schemat. Vi ska åka till Bråfors och träna med Lennart och C-bröderna, Majsan med Rex och Ann-Jeanette och Rayo. Det där vallhundsprovet närmar sig onödigt snabbt...

Dessutom får vi rapporter från tävlingar både i Söderala och på Gotland. Skulle vara kul att vara där men det får finnas gränser. Nu ska det tävlas några helger framöver, det får räcka...

1 kommentar:

Catarina sa...

Hej!
Hoppas träningen gick bra i Bråfors- vi var där igår jag och Roy:) Spännande med VP! undrar var du lagt ut bilder på kattungarna?? Tänkte titta och njuta:) är alla tingade?
Hälsningar Catarina