tisdag, oktober 27, 2009

We proudly present

...Rom!

Här kommer länk till hans VP-film.
http://www.youtube.com/watch?v=FGoDK8p20K0

Poäng:
Utgång 13 snävar in (matte glömde styra han skulle gått utanför holmen men sådant kan han faktiskt inte ännu)
upptag 8 lite snett (ja)
framdrivning 18 lite krokigt först (inte så lite heller)
fösning 9 lite krokig inledning (ja krokigt är det)
drivning 20
fålla in 8 stopp (försökte vara taktisk och vänta ut fåren men då vände de mot hunden så det blev ett rejält stopp)
fålla ut 10
totalt 86 p och godkänd vallhund.

4 kommentarer:

Annelie sa...

Så fin vallhund du har där :) Stort grattis till VP:et och alla kommande framgångar :) Är säker på att ni kommer ha en härlig helg hos Anita!! Vill också träna...igen ;)

Ha det gott
Annelie och Cleo

Jasna sa...

Härligt att se racet igen:) Rom är verkligen duktig o cool.
Den som låter i bakgrunden är min lilla galenpanna, oj vad bra det hördes....
Grattis igen

Mackan sa...

Men åh Ewa, jag sitter på jobbet och är tårögd! Vad vackert och lugnt! Jag hade velat rusa fram och kramat er båda efteråt. Fåren i Bråfors är fina och Rom med!!
GRATTIS igen.

Nöt VP och NN1!! Vad spännande. Önskar jag kunde följa med och supporta!

Jag ska till Viätts i helgen och introducera Dojan till vallningen. Ska hänga med lite bc folk och passa på att hälsa på uppfödaren i Övik.

Ha det gott!

Anonym sa...

Måste vara en fröjd att arbeta med Rom. Det ser så lugnt och harmoniskt ut.
Håller tummarna för dig och Zeke till helgen. Det där fixar ni. Synd att jag inte hade varit mer på nöt för då hade jag kanske följt med er.
Vi får se till nästa år.
Irja verkar vara lättjobbad. Fast hon är ju så ung än så vem vet vad hon har mer i bagaget.
Ewa o Tea