onsdag, februari 22, 2006

Bud var inte så imponerad

av sin nya hundmat så vi får fortsätta leta efter något som passar tramsputte :-( Han åt bra ett tag men sedan började han trilskas och äta ohyggligt långsamt och bara peta runt maten. Han verkar inte må så bra av den så jag är glad att jag köpte en liten påse och inte en säck. Som av en händelse har han haft en del dumheter för sig med fåren några kvällar nu... Man kan skönja ett mönster...

Zeke Gummiboll tränar höga jämfotahopp när jag ska hämta dem i hundgården. Jag ska försöka fånga honom på bild någon dag - det är inte klokt hur högt en hund kan hoppa rakt upp i luten och gång på gång dessutom ;-) Ett litet spänstfenomen är han...

3 kommentarer:

Anonym sa...

godmorgon på förmiddagskvisten...
det där med hundmat ska inte behöva vara dyrt å testa....
maila Royal Canin annechaterine.edoff@royal-canin.net
hälsa från mig och berätta om ditt problem så bör du få testa nått gratis tycker jag (ankan e en hygglig prick och nog en av sveriges bästa på hundnäringslära)
det är hon som ligger bakom att RCC ska ge ut min bok som ska vara klar när som helst nu ju, bör få ett korrektur i dagarna.....
En annan sak som jag fick lite fem minuters magsår av..... snälla låt inte lillehund hoppa i hundgården. Förmodligen så Culan dragit på sig sin ryggskada. Han har gummi i fötterna och så fort nån passerar hundgården ser du luft mellan honom och ÖVERkanten på nätet (1.80 högt!!) Så nu ska vi sätta kycklingnät på lagom höjs så han helt enkelt inte kan hoppa och inte heller fastna i det, svårlöst men vi kom fram att kycklingnät borde funka.
Stora torsdags kramen till dig,
Kitty
ps har du sett vallbilderna på liten ds

Anonym sa...

Hej Ewa såg att du hade hundmatsbekymmer, jag har kört med cenaturio sen några år tillbaka, ett jättebra foder + att man får det hemkört också är ju ett plus. Kolla in på www.cenaturio.se eller kontakta Ulrik Nordin 073-7026100 och prata med honom, dom har just nu en drive att man får testa 5 kg gratis.
Dom som använder det här fodret är jättenöjda, hundarna blanka o fina i pälsen och jag har inte hört att en endaste hund har ratat detta foder.
Ha det bra
Jasna

Anonym sa...

Halloj!
Jag hade jätteproblem med min Flipp innan jag började ge honom först Precept Sensicare eftersom han lätt blev dålig i magen men nu kan han äta alla deras sorter utan problem och tycker att det är gott den lille kräsne mannen! Fick mycket hjälp av Christer på Lupus, kontakta honom!
Ha det bra
Ann och hela ligan