fredag, februari 17, 2006

hundmat, vilken djungel

Det var dålig respons på mina funderingar om hundmat tidigare i bloggen så jag har efter bäst förmåga gjort en jämförelse över en hel räcka fabrikat. Förmodligen är det bara en väldigt liten andel jag tittat på ändå... Finns det verkligen en marknad i Sverige för alla dessa sorter???
Nåja, jag har hittat en sort som jag tror på till Bud. Jag har bara gett ett par mål ännu så jag vet inte om det fungerar, men han äter med god aptit vilket är en bra början. Jag gör ingen reklam för det förrän jag sett att det är bra ;-) men jag hittade till slut ett foder med lägre proteinhalt men mycket fett. Hoppas det blir bra. Resan närmar sig och då ska han vara invand på ett bra foder. Dessutom ska han träna konditionsträning innan ;-) Jag funderar fortfarande på hur jag ska gå tillväga - skotern har skurit och jag har ingen lust att gå/springa/cykla uppför den backen...

Inga kommentarer: