fredag, februari 10, 2006

vilken härlig dag

*tralalalalalala*
Vad härligt livet är när man har riktiga toppdagar! Idag har jag haft en sådan - inte för att jag vunnit på tips för det har jag inte gjort och inte för att allt gått enligt planerna på jobbet, för det har det verkligen inte gjort... utan bara för att dagen började bra, sedan var det härligt väder (som jag njöt av via kontorsfönstret men det såg härligt ut) och det var fredag och jag bestämde mig helt enkelt för att livet är härligt och då blev det härligt :-) Varför gör man inte det oftare? Bestämmer sig för att njuta av tillvaron? Jag tycker nog att jag med åren och katastroferna lärt mig att "gilla läget" och den förmågan är jag väldigt glad för. Men det är skillnad på att gilla läget och att njuta av livet... Jag tror att jag ska fortsätta så här några dagar till ;-)
Husse har lovat att ploga upp en träningsplan i fårhagen till mig och Zeke (jag sade ju att det var en bra dag!) för nu är det för mycket snö igen. Jag ska nog skicka Bud på några låååånga hämt imorgon i djupsnön, det kan väl vara ett lämpligt fyspass? Skonsamt för tassarna är det också...
Fårkorven som vi lät göra hade strykande åtgång och den är fantastiskt god. Det är verkligen ett tips till er som ska slakta tackor eller gamla baggar - rökt fårkorv är delikat. Vi beställde hälften med vitlök och hälften med spiskummin/sambal och mmmmmmm, det var gott ;-)
Scott Drever ligger bredvid mig här i köket (bloggar från laptopen) och han drömmer om rådjur och harar, tror jag... Tassarna springer och det rycker i nosen på honom... Han är söt när han sover ;-)
Mot Let´s Dance och fläskfilén... Vill ni ha ett busenkelt recept på fläskfile med kantarellsmak så kan i höra av er.
Ha en bra helg, vänner och njut av livet! Det verkar som vi ska få fint väder hela helgen... I alla fall i den här delen av världen. Har ni tråkigt väder så finns det ett helt hus att hyra ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att höra att det är härligt ;-) var det semlan som gjorde det (hi hi)så e de bara så ÄT MER SEMLOR.........
Ha en fin helg, Kitty o co