fredag, juli 11, 2008

ett litet anfall av flyt

I onsdags var jag och Zeke på utflykt. Vi åkte hemifrån kvart i åtta på morgonen och kom hem halv tolv på kvällen, sjuttio mil senare.
Men vi hade inte bara åkt bil; vi åkte till Västerås där vi hoppade in i en annan bil (!) och samåkte med Helen och Marie till Lofta där det arrangerades IK-1. Tack tjejer, för roligt sällskap! Hemvägens korsordslösande har alla möjligheter att bli en klassiker :-)
Hur gick det då? Mosse Domare var en hård men rättvis kille som inte bjussade på några höga poäng. Marie och Helen startade tidigt och vi var några stycken som sa hmmmm när deras poäng (50 och 76) kom upp. Jag som trodde att Helens runda var ett förstapris, dvs minst 85 p? Det visade sig att vinnarrundan, som var Anna Halls belönades med 82 poäng och att 76 poäng räckte långt. Därför blev jag glatt överraskad när Zekes 72 poäng kom upp och det räckte till en femteplats :-) Framförallt var det roligt att jag för första gången på många år kände mig taggad och fokuserad istället för dödligt nervös eller ointresserad. Att vi missade en grind för att jag var lite sen och att Zeke tryckte på djuren för hårt mot fållan och att han sedan kom in klockrent i delningen men gick på fel djur visar ju bara att vi faktiskt inte var så långt borta...
Nu har vi iallafall några poäng till Fårfor cup och jag är väldigt, väldigt sugen på att tävla igen :-)

Flytet fortsatte igår när jag vann två auktioner på Tradera och jag tror att jag gjorde en bra affär när jag köpte ett par Lundhags byxor och en Lundhags windstopper för under tusenlappen. Det ska bli spännande när paketet kommer...

Nu ska jag äta frukost. Mellanlandade vid datorn för att föra över Tradera-pengarna, men nu är det hög tid att sätta fart.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra jobbat Ewa och Zeke.
Jag sa ju att ni skulle få till det forsätt i samma anda.
Vi håller tummarna jag och Tea.
Ewa J