onsdag, juli 16, 2008

något mer nyanserat ;-)

Ikväll har jag inte tränat så idag är jag inte lika hänförd. Däremot har jag, Hussen och Rom plockat flyghavre. Stackars Rom fick styrketräna lite för att hoppa upp så att han såg oss över spannmålen. Annars sprang han omkring i sin egen lilla värld där nere i grönskan. Han hade riktigt bra koll på oss så han fick rulta med. Nu sover han mycket gott ;-) Zeke har jobbat lite "på riktigt"; vi har mockat och halmat hos tjurarna och de börjar bli stora nu...

Sedan har jag ägnat mig åt en annan märklig sysselsättning; jag har slagit sönder överspänningsskyddet med en bult och gummiklubba, och som pricken över i fotograferade jag förödelsen också. Efter senaste åskovädret när det tre veckor gamla åskskyddet tackade för sig vill de att jag dokumenterar att det verkligen är trasigt innan jag kan få ett nytt. Förmodligen trot de att jag säljer åskskydd billigt till vänner och bekanta.

Så här ser det ut nu:


Den här typen av åskskydd rekommenderas varmt; de har livstids garanti och skulle anslutna produkter skadas av åska är de försäkrade. Jag byter för tredje gången nu på garantin...

Apropå att sälja saker så fick jag mitt Traderafynd med posten igår. Byxorna passade perfekt och jag är mycket nöjd. "På köpet" fick jag en windstopper som också kan bli mycket använd.

När jag tömde kameran för att kunna maila bilden av det kasserade åskskyddet till tillverkaren dök det upp en annan söt bild.

Finns det hjärterum så...


Det är Gullspira och Gustav Vasa som somnat på en timrad knut till härbret. Det ser inte alldeles bekvämt ut men de låg så där en stund...

De bilder som visas här i bloggen är ofta förminskade av bloggverktyget. Ibland går det att dubbelklicka på bilden så får man upp den i fullstort format. Om man t.ex. gör så på älgbilden i ett tidigare inlägg ser man att det är en älgko med två kalvar. Det visade sig att den bilden hade kunnat vara med i en gissningstävling: "Häst"? "Älg och rådjur?" "Tanig häst"... ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vill ha åskskydd, mina bärbara telefoner tar åskan på löpande band. Nu senast förra veckan fick lov att stoppa i en gamla med sladd .. Fy tusan vad tråkigt att sitta still och prata. Vilken tillverkare hur får jag tag på ett // Helen

Anonym sa...

Vill också ha åskskydd. Har redan fått en dator sönderslagen av åskan och ingen ersättning minsann. Jag undrar samma som Helen men även priset.
Sedan är jag så imponerad av Zeke, som kan handskas med tjurarna och även av dig, jag skulle nog aldrig våga skicka in Tassa till tjurar./Mona