söndag, mars 29, 2009

retur

Undrar just hur SVaK ska klara sig med en sekreterare som är så disträ att hon inte ens kommer med tåget hem? På grund av kommunikationsproblem och en något förvirrad resenär åkte vi till fel station och jag missade tåget. Det innebar å andra sidan att jag kunde vara med på mötet en stund till och nu sitter jag på ett senare tåg som innebär att klockan är ungefär 22.30 när jag är hemma, men det ska väl fungera.

Just nu fnissar jag åt att tågmästaren, eller vem det nu kan vara som pratar, är ännu mer förvirrad än undertecknad. Informationen i högtalarna om var vi är och vart är vi på väg är minst sagt snurrig. Underhållande!

Mötet har gått bra och jag har blivit kungligt omhändertagen av Ann och Isi. God mat, sömn med en trevlig sängkamrat (en cairnterrier, tro inget annat!) och ett bra möte har vi hunnit med.

Nu väntar ännu en veckas jobb. Bokföringen ska lämnas in, Zip ska till veterinären, Rom ska vaccineras och nästa helg ska han gå på unghundskurs. Det ska bli kul!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha du Ewa det var inte så lätt att åka tåg. Skulle sett ut om det hade varit mig det gällt. Då hade jag nog inte varit hemma än Ha Ha...
Spännande arbete framöver för dig som sekreterare.
Ewa o Tea

Mackan sa...

Tåg ger mig rysningar. Vi skulle kunna prata en hel kväll om mina tågupplevelser. Tar det om vi någongång ramlar över en flaska vin ihop. När ska jag börja valla med lillRoss? Han är 3,5 månad nu.;-)

Anonym sa...

Det känns som en klyscha att säga det men "jag vet hur det känns". Det där med verandan ....
Hela kroppen galopperar och adrenalinet rusar till försvar. Försvar mot vad??? Det är bara att lära sig leva med att man är lite känslig på den punkten. For ever liksom ...! Jag gjorde av med lite av det (trodde jag) genom att elda skräp, ganska modigt, stooora brasor!! Riktigt kul!! Hmmm trode jag va. För nån månad sen råkade jag stoppa i för mkt ved i järnkaminen. Så den glödde (läs stirrade ursinnigt, brandfarligt benäget, på mig). Jisses vad rädd jag blev. Gick å blängde snett på kaminen morronen efter och insåg tillslut att e de minus ute och inte fläkten funkar måste man elda, ändå.
Tur hussen var hemma så eran historia avlöpte väl.
Det bästa med att åka tåg....
är att fantisera ihop historier om medresenärerna. Aliens, mördare, rånare och allt man nu åkt med på tåg, de skulle bara veta vilka rövarhistorier man har om dom innan de kliver av ... hihi.
Ha de gott,
Kitty å flåcken