måndag, mars 23, 2009

träningen inställd :-(

Träningen här på söndag är inställd. Träningskamraterna får samsas om en annan träningsplats och det kommer att dröja ett tag tills träffar dem - nu provar vi (igen) att vila oss i form...
Jag bevistade SVaK:s årsmöte igår och det slutade med att jag blev invald i styrelsen. Som sekreterare, dessutom. På söndag ska styrelsen ha sitt första styrelsemöte samt ett möte med TK, så på lördag eftermiddag sätter jag mig på tåget till Falköping/Mullsjö.
Det ska bli skönt att åka tåg, den där vägen har jag åkt flera gånger de senaste veckorna och jag vet hur trött jag blir när jag ska köra bil själv efter ett långt möte.
Till helgen blir det alltså styrelsemöte, nästa helg ska jag och Rom på unghundskurs och sedan är det påsk (och då skulle vi helst försöka få till en utflykt till uppfödar-Anita). Zeke vilar, med andra ord.

Tur att det snart är dags att ställa om klockan så att vi får ljusare kvällar. Tiden fram till dess kommer jag att ägna till den där förb-e bokföringen som, helt från ingenstans, dök upp och plötsligt skulle vara klar på en vecka. Jag VET att jag skrev förra året att det utlovades bättring men av det blev intet...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi kommer att sakna er på söndagarna. Jag var på en toppenträning i söndags. Provade gå tävlingsmässigt IK1-bana på en gång. Tur att jag inte tog tåget till falköping. Utgången var lika med noll hon slog ut först när hon var vid fåren. Sedan fick hon jobba vid hanteringen plus hämta en stor flock. Då vi gick banan andra gången var Tea sig lik igen.
Fåren var väldigt bra.
Lycka till med styrelsejobbet.
Hur ska du hinna med?
Ewa o Tea

Anonym sa...

Är detta vad ideellt arbete innebär?? Inställda träningar och missade kamratträffar. Vet inte om jag tycker om styrelsearbete ;-)
Kommer att sakna er MYCKET!
Men å andra sidan vet jag att du kommer att göra ett bra jobb både i föreningsarbetet och i egen träning. Vi ses / Heléne

Anonym sa...

Grattis, Ewa, du blir en bra sekreterare och bra att få någon från SDV i styrelsen. Passa dig bara, när man börjar få uppdrag så är det lätt att säga ja till ett till, och ett till. Lätt att det blir för mycket, men det kommer du väl underfund med....../Mona