söndag, augusti 29, 2010

maaaaat

I morse var ett par kalvar på rymmen igen så nu skulle elstängselaggregatet bytas. Efter en del trassel med det nya (det blinkar för dålig jord trots våra nerbankade jordspett enligt konstens alla regler) så slog vi på strömmen och log i mjugg åt kalvarna som inte var med på att det var ström på trådarna igen. Sedan öppnade vi och gjorde hagen större. En bit klövervall stängdes in och sedan tog vi in både får och kalvar där. Gissa om de har ätit hela dagen! Det var visst bra att jag köpte ett dyrt aggregat "i onödan" för någon månad sedan...

Baggarnas ensilagebunt byttes ut och nu testar vi med hö. Det kommer att bli mycket skräp i ullen men slipper vi allt för mycket foderspill så är jag nöjd. Mycket fokus på mat för de fyrbenta idag alltså. Själv fick jag nöja mig med glass från Torsångs Café och kebab från lokala pizzerian.

3 kommentarer:

Mackan sa...

Vad menar du med "var är du Mackan?" Om du menar när jag vallar på filmen så är det hemma i min hage. Du måste komma och hälsa på i hagen någon dag.

Mackan sa...

haha, nu tänkte jag till och du menar kanske var jag är i själva filmen eller?
Jag har svarat i min blogg. :)

Anonym sa...

Å jööössssses vilka underbara tofflor ;)
Var och hur mkt?????
Villllll haaaaaa ju ;)
Kolla in i bloggen får du se vad jag skaffat ;)
Hund som varken behöver mat eller vatten bara smörjas in ibland ;)
Spec i stark sol .... ;)
Kram kram
Kitty