måndag, november 01, 2010

Är det bara för att...

... det är november? eller varför trilskas tillvaron med mig?
Igår tvättade jag min mobiltelefon i tvättmaskinen. 40 grader fintvätt. Det uppskattade den inte alls. Trots många timmar i varmluftsugnen är den död. Jättedöd. Just nu har jag en Nokia som Hussen kasserat, ni förstår säkert hur jag lider.
Det mesta av värde i telefonen är förhoppningsvis sparat på minneskortet. Jag har en läsare för "de flesta" minneskort - men inte till just den här sorten.
I morgon köper jag nog en ny.

Med omställningen till vintertid var det svartare än någonsin när jag ska mata ute-djuren. Då var plötsligt pannlampan död. I morgon köper jag en ny.

Hussen har opererat sin hand idag. Nu är han sjukskriven fyra veckor och har handen i stort bandage. Nej, jag köper nog ingen ny i morgon ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj oj, nu är det motigt. Tur att morgondagen finns till att köpa nya grejer. Det är värre med 4 veckors sjukskrivning, hur ersätter man det??? Hoppas hussen får ett snabbt tillfrisknande i handen.
Ann-Jeanette