lördag, november 27, 2010

upptinad och upplyst

Härligt med hemmaplanslördag igen. Med viss möda hittade jag tillräckligt med inspiration för att städa klart resten av huset, gynnade den lokale Ica-handlaren och sedan var det träningsdags. Mackan http://skippedipp.blogspot.com/ och Erica http://ericaromare.blogspot.com/ kom hit med sina unghundar och vi motionerade ungtackorna ett par timmar. Det var roligt att se att det skett framsteg. Rosso har jag inte sett på ett tag och han gick långa perioder riktigt fint. Han tappar fokus och blir en trallande bumbibjörn bakom fåren ibland, men när han verkligen fokuserar ser det jättefint ut. Läxa till Mackan; var noga med målbilden hur han ska se ut. Glöm inte att titta på fåren - det är de som avgör om han är för nära eller inte. Lägg inte så stor vikt vid din egen position eller rörelse.
Ericas Mimmi såg jag nyligen när jag var där och vallade in hennes får. Vilka framsteg de gjort på så kort tid! där ser man att det lönar sig att träna.. Nu lyder Mimmi mycket bättre och då kan hon få jobba på också. Läxa till Erica: Fortsätt så men var ännu mer noggrann på att hon lyder första gången du säger till.

Erica passade också på att välja familjens nya katt. En liten Harry ska flytta dit om åtta-tio veckor :-)

jag tyckte jag höll värmen bra ute i träningshagen men när jag kom in kände jag att Froste nöp ordentligt i kinderna. Lite saffransglögg tinade upp mig och sedan var det riktigt motigt att gå ut och göra klart hos djuren...

Nu har jag ställt fram adventljusstakar och stjärnor. Varenda glödlampa var hel i år, det måste vara rekord :-)

1 kommentar:

Mackan sa...

Hehe, det var supernyttigt pass i din hage. Tack!!