lördag, november 06, 2010

what a day

- Tja, det är jag som är Zeke The Man. Den som såg till att kalvarna kom in...



Pust, idag har det varit en bra dag. Förutom att jag ägnade förmiddagen åt att lata mig så har Majsan och jag kompletteringsmärkt de får som tappat sina märken och jag har bytt till vinterhjul på bilen - ja det var väl så dags... Bra kvinna reder sig själv när Hussen jagar rådjur.

I morgon var det meningen att jag skulle åkt till Ann-Jeanette och märkt de tackor som hade tappat sina märken. Så blev det nu inte. Det fattades ett märke i leveransen och ni kan ju gissa vems det var? suck! ska ringa och klaga på måndag och hoppas de skickar det sista märket snarast...

På eftermiddagen tog jag och Rom ut träningstackorna på en vall med ganska mycket mat. Först fråndrev vi i hjulspår - det visade sig mycket svårare än beräknat eftersom det inte fanns så mycket mat där men desto mer på sidorna ;-) sedan ställde vi upp gruppen (inga problem att få dem att stå still med så mycket mat) och skickade på hämt där han skulle trycka in dem till hjulspåren. Det var väl själva den om vi inte ska få till de där framdrivningarna ;-) idag gick det riktigt bra, Rom tryckte in dem fint på linjen. Jag tror att vi behöver träna på framdrivningar där draget ligger snett bredvid mig. Nåja, vi är en bit på väg...

Sedan har jag varit till kyrkogården. Det är verkligen otroligt vackert med alla ljus den här kvällen.

Här är några bilder från i förmiddags. Nu testade vi 300-objektivet...
skönt ljus på baggarna
det är i och för sig inget övergångsställe så Gullspira måste förlita sig på att högerregeln gäller...

1 kommentar:

Mackan sa...

Haha, störtskön bild den sista. Högerregeln...jag skulle säga kattregeln, och den gäller ALLTID. :)