lördag, december 17, 2011

julförberedelser à là Ewa

Det är mycket som ska hinnas med innan jul.
Så här långt har jag kommit
1) förbered kroppen på att det kommer att komma mer kolhydrater framöver genom att långsamt (inte så viktigt) höja dosen av framförallt socker
2) koka knäck - så att inte punkt 1 var i onödan
så långt har jag kommit. Sånär som på att knäcken som för första gången skulle göras i mikron just har smält skålen så att det luktar bränt i köket och svart knäcksmet täcker mikron inuti...

Jag tänker mig att efter vädring av kök och försök till rengöring av mikron (alternativt byte av densamma) så pyntar jag och byter gardiner, klär granen och sedan ... klart :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Var och en gör vad de är bra på. Nästa år judar jag åt dig medans du tränar mina hundar ;-) / Skräddarsbon

Ewa sa...

var och gör vad de är bra på... men jag vill inte bara hålla på med bokföring ;-)
På något märkligt sätt tror jag att du både skulle hinna jula åt dig och mig OCH träna dina hundar själv. Dessutom är du bra på det också.
Men jag kan tänka mig att fortsätta ha synpunkter, det är jag rätt bra på ;-)