söndag, december 11, 2011

mer jul?

Jag läser bloggar och på Facebook om julförberedelser på alla sätt. Det bakas, skuras, rullas köttbullar, pyntas och stoppas korv (det där sista är jag inte säker på, men troligen är det någon som gör det också). Själv njuter jag av att det varit bra väder i helgen och underlag så att det gått att träna. Förutom Roms träning så går jag korta, tråkiga promenader med Zeke och behandlar hans muskler. I bästa fall dammsuger jag och lagar mat.
Förhoppningsvis kommer det som manna från himmelen ramla ner en portion inspiration, annars gör jag väl ett större ryck där på slutet före jul, inser att jag inte hinner allt, gör något roligt och ser att det blev jul ändå... Det är så det brukar gå till...

Alltså har vi tränat. Idag var vi hos Sarah och de fåren hade inte varit ute på ett tag och de är inte särskilt mycket vallade. Eller var - innan idag ;-) Alltså var de VÄLDIGT rörliga när vi tog ut dem och jag körde Rom först. Första passet kan man säga att han hade handbromsen i. Riktigt bra träning blev det! Andra rundan var fåren väldigt mycket lugnare och då kunde vi pilla lite mer på detaljer. Jag får fundera på högervisslan - eller om det är Liggvisslan som ska ändras. Fel blir det i alla fall ibland...

För övrigt kunde vi alla fyra lämna hagen lite fånigt leende idag. Alla hundarna skötte sig fint!

Nu ska jag ta och hoppa i något mer respektabelt i klädväg och dra till kyrkan. Luciakonsert och jag kommer säkert att gråta lite ;-) och kanske få lite julstämning och inspiration?

1 kommentar:

Mackan sa...

Du och jag Emil. Jag har inte heller julat något här utan varit ute varje ljus minut både idag och igår.
Ska nog krydda lite julesnaps närmare jul. Kanske fixa någon sill. Det räcker. :) Jul blir det oavsett. ;)