söndag, december 04, 2011

too old

igår kände jag mig verkligen för gammal för partylivet. En trevlig julfest på fredagkvällen gjorde sig påmind mest hela dagen. Det var inte förrän på eftermiddagen som jag kom på att jag egentligen var mest hungrig... Det blev inte många knop den lördagen. Idag har jag hunnit lite mer; vallhundsprov i Bråfors på förmiddagen. Det var bara sex startande ekipage så det var avklarat på ett par timmar. Fem nya godkända vallhundar blev det. Grattis klubbkamraten Mackan och "snart-klubbkamraten" Sanna!

När jag kom hem lade jag in resultaten i Vallreg och sedan gick jag ut med Rom en stund. På tisdag ska vi på kurs för Mosse och jag tyckte att jag skulle vara lite bättre förberedd den här gången :o) Sist vi kursade för honom fick vi backa bandet ganska långt, jag hoppas vi är i bättre fas nu.
När vi ändå var ute passade vi på att halma lite mer till utefåren och ta in deras vattenbalja. Skönt att ha vinterstädat lite. Det är väl hög tid när det är andra advent. Kalvarna stortrivs i lösdriften och det är så trivsamt att se hur de bäddat ner sig i halmen och myser.

De senaste dagarna har jag fått ett par tunga besked om goda vänners hundar som är sjuka. Det är för jäv-t rent ut sagt och jag ska aldrig mer sucka över att Zeke är lite halt. Han är i alla fall pigg och glad och har förhoppningsvis många år kvar.

Inga kommentarer: