måndag, december 19, 2011

men vad nu då?

Lämnade bärbara datorn på och gick ut för att hjälpa Hussen med snöskottningen, dvs bära in saker som var i vägen när han for fram med lastmaskinen. Kom in och på datorn var fyra olika dialogrutor där jag kunde välja om jag t.ex ville aktivera "tröga tangenter" och några andra märkliga funktioner. Jag svarade avbryt på alla och blängde på Beatrice som satt bredvid och tittade på. Kattskrälle! Nu har hon spatserat omkring på tangentbordet igen. Dessutom har hon aktiverat något som gör att alla webbsidor öppnas i ett nytt fönster... Suck! Hoppas det försvinner när jag startar om, annars får jag väl googla på någon supportsida igen. Det har hänt förr...

Undrar om det blir bättre eller sämre när hon upptäcker min nyinköpta julklapp till mig själv. En surfplatta :-) om jag gillar den hälften så mycket som jag tror kommer jag att vara en glad människa framöver.

Inga julgardiner idag heller. Nåja, flera dagar kvar och om jag inte öppnar kartongen med surfplattan har jag gott om tid :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ta det lugnt. Julen kommer. Julen går och världen har inte gått under.
God jul från fyrbeningarna och Ann-Jeanette, deras hushållerska.

Anonym sa...

GOD JUL till dej och hundarna
önskar Anita med familj och hundar.
(en extra julkram till Rom från "mormor")

erica sa...

jag satte upp gardinerna igår....egentligen tyckte jag nog att det var alldeles för tidigt... ;o)