tisdag, juli 26, 2005

Buds hälsostatus

Jag vet inte vad jag ska tro om Bud: Han är i alla fall inte sämre, jag har testat honom försiktigt på får och han blir mycket trött och flåsig men verkar inte bli tät. Hur ska jag nu veta om det är för att cortisonet hjälper eller för att det är svalare??? :-( Om han har dragits med det här ett tag är det ju inte alls otänkbart att han tappat en hel del kondition, känner jag honom rätt kan han dessutom bli spänd och stressad av att han vet att han inte kommer att orka... Suck! Jag får konsultera veterinären igen. Ska försöka få ut alla labbsvar och bolla med min ordinarie vet. som är tillbaka från semestern också.
Det lilla jag tränat har han varit fin. Hos Gunilla idag var han het och ivrig och gjorde en inrusning, men för övrigt hanterade han fåren riktigt galant :-) Jag vill verkligen kunna träna nu... Oroar mig för både tävlingarna i Bråfors och på Gotland, Derek-kursen och Englandsresan...

Inga kommentarer: