torsdag, februari 02, 2006

snart helg igen

Precis som vanligt hinner det nästan bli helg mellan mina blogg-inlägg ;-) Jag kollar bloggen betydligt oftare men uppdateringarna blir lite mer sporadiska. Idag har vi fått hjälp att stycka lammköttet så imorgon bitti ska jag leverera några lådor på väg till jobbet. Ulf ska åka iväg och lämna kött till rökt fårkorv - det ska bli gott! Skinnen är saltade och ska ligga en och en halv vecka till innan jag kan skicka dem.
Annars händer det inte så mycket i vår tillvaro; det töar och hela gården och vägen är förvandlad till isbana igen så det känns inte så lockande att ge sig ut på långpromenad precis... Zeke och jag tränar på fåniga cirkuskonster i brist på annat.

Buds homeopat har lämnat besked från senaste analysen: Hans lever och njurar är bättre än sist men reagerar fortfarande, däremot är alla andra värden bra. Hon rekommenderade en kur till med de två mediciner han ätit nu i sista kuren och sedan kompletterade vi dem med två till som skulle stärka upp honom inför den kommande vaccinationen som hon är övertygad kommer att slå hårt mot hans immunförsvar igen :-( Sådant väljer jag att inte vilja tro på men visst kan han väl få äta de tabletterna - han lär knappast bli sämre och då har jag gjort vad jag kan.
Annars så letar jag efter ett bra torrfoder som han ska kunna äta inför och under Skottlandsresan. Det går liksom inte att ha med färskfoder dit :-( och jag letar efter något med högt fettinnehåll men inte så mycket protein. Vi får väl se vad det blir till slut men helt klart måste han vänjas in på något inför resan och han kan nog betraktas som hårt arbetande när vi är där...

Inga kommentarer: