söndag, november 06, 2011

testing testing

Idag kom Sarah, Marie och Erica och tog en dust med bagglammen. Stora framsteg överlag men en nitisk (var det elak de sade?) instruktör såg mer att jobba med. Belöningen kom på stört, så roligt! De jobbar bra och stöttar varandra bra, håll i så tjejer!
Jag skulle sälja ett bagglamm på eftermiddagen och fick en stund över innan köparna kom. Gick ut och körde Rom på lite längre avstånd, sedan delade vi ungtackorna ungefär femtio gånger och på slutet gick han in i luckan bakom mig varenda gång (utom när jag lyckades placera mig så att det i princip var omöjligt...) Bra där, Hunden (sämre med mattens handling)! På köpet kunde jag se till att flankerna var rätt - eftersom han blev tight varje gång han skulle skynda sig runt "sin" grupp.
Sedan fick Zeke göra ett gäng märkliga utgångar men den här gången var det jag som stökade och inte han. Jag försökte förekomma honom genom att både byta håll i farten, cirkla och göra ungefär allt som är förbjudet ;-) Mitt i alltihop trycte jag ut honom så att han fick ta kalvarna istället och sedan körde vi på fåren igen. Han laddade riktigt bra och tyckte efter en stund att Den Nya Galna Matten var rätt kul :-)

Sedan sålde jag baggen som ska få en liten grupp tackor i Smedjebacken att roa sig med och sedan var det dags att åka till Majsan på inflyttningsmiddag. Trevligt umgänge med släkten och om jag inte glömt kameran hos Majsan hade ni fått se några bilder. På vägen hem "hittade" jag Hussen, så nu är familjen samlad igen.

Imorgon ska veterinär Sören titta på Roms konstiga blåsa/knöl. Håll tummarna för att det är något väldigt ofarligt.

Inga kommentarer: